Warszawskie restauracje włączają się w świętowanie #Jabłonek w ramach kulinarnej odsłony kampanii Fundacji State of Poland

Warszawskie restauracje włączają się w świętowanie #Jabłonek w ramach kulinarnej odsłony kampanii Fundacji State of Poland

  • Kampania Fundacji State of Poland #Jabłonki zachęca do celebracji naszych sadów i jabłek – najlepszych na świecie, zdrowych i naturalnych.
  • Do świętowania #Jabłonek we wrześniowym okresie, gdy nasze jabłka są najsmaczniejsze, dołączyły najlepsze warszawskie lokale, przygotowując specjalne jabłkowe pozycje w menu.
  • Akcja w restauracjach rozpocznie się 15 września br. i potrwa do 4 października br.

Celebrować #Jabłonki możemy od momentu zakwitnięcia pierwszych jabłoni, aż do czasu zamykania jabłkowych przetworów w jesiennych słoikach. Świętowanie #Jabłonek to zabawy w sadzie, wspólne gotowanie w domu, a także korzystanie z oferty restauracji, które specjalnie na tę okazję przygotowały wyjątkowe menu, a w nim sezonowe potrawy z jabłek. Akcja rozpocznie się 15 września br. i potrwa do 4 października br.

#Jabłonki będziemy świętować w restauracjach: Aioli – gdzie spróbujemy m.in. krewetek w cydrze z dodatkiem kory cynamonowej, Mech – z propozycją kaszanki z kaczki w tempurze, czy Little Barrel, gdzie zamówimy m.in. jabłka smażone z chorizo. Amatorzy zup, będą mieli okazję skosztować aromatycznego kremu z pieczonego jabłka z pietruszką, migdałami i oliwą truflową – który zaserwuje Syreni Śpiew. Gruby Josek uwzględnił w jabłonkowym menu m.in. udo gęsie na musie z pieczonych jabłek z kluskami bez dziurki.

Restauracje przygotowały również słodkie propozycje. Specjalną wersję szarlotki szykuje pracownia cukiernicza – Ciastko z dziurką. Nie zabraknie jabłonkowych napojów – Syreni Śpiew poda drinki na bazie bourbonu, likieru z kwiatów bzu i jabłuszek, w Banjaluce napijemy się m.in. mojito na jabłkowej rakiji, a WuWu przygotuje specjał infuzowany rodzynkami. 

Świętuj #Jabłonki – odwiedź jedną z partnerskich restauracji:

Więcej informacji o jabłonkowym menu znajduje się na stronach partnerskich restauracji.

Co to są #Jabłonki?

#Jabłonki to czas celebracji polskich jabłek, które właśnie we wrześniu są najsmaczniejsze. To również przypomnienie o pięknie naszych sadów, w których możemy się bawić, odpoczywać i poznawać jabłkowe sekrety. Oprócz świętowania w restauracjach można spróbować specjałów ze specjalnego food trucka i zainspirować się przepisami kulinarnymi na stronie jabłonki.com.

Więcej o kampanii można przeczytać (i posłuchać):

Patronami medialnymi #Jabłonek są: magazyn kulturalno-kulinarny KUKBUK, magazyn Food Service, miesięcznik SAD, Restauracja – pismo biznesu gastronomicznego, a także portale: OuiChef.plsadyogrody.pl oraz sad24.pl.

Fundacja State of Poland została powołana w 2019 r., by przedstawiać nasz kraj w nowym, inspirującym i oryginalnym kontekście trafiającym do serc społeczności międzynarodowej – jako miejsce atrakcyjne, stymulujące, z własnym jasno zdefiniowanym i unikalnym charakterem. Chcąc utrwalić obraz Polski innowacyjnej i przodującej w wielu dziedzinach, koncentrujemy się głównie na obszarze ekonomicznym i gospodarczym.

Siedziba Fundacji mieści się w Warszawie. Wśród zrealizowanych przez State of Poland projektów znajduje się m.in. kampania edukacyjna Niepospolita, kampania informacyjna Tax Solidarity oraz szereg działań on-line o charakterze wizerunkowym.

drukuj