Festiwal Jabłonki Swawole - tło

Jabłonki Swawole – wyjątkowy festiwal muzyczno-kulinarny już 18 września na plaży w Warszawie

Dlaczego świętujemy Jabłonki?

#Jabłonki to wyjątkowy czas, w którym poprzez symbol jabłka celebrujemy to, co w naszym kraju najlepsze – oddając się swawolom przy dobrej muzyce, pysznym jedzeniu, w malowniczych okolicznościach przyrody. Okazją do jabłonkowej zabawy jest festiwal Jabłonki Swawole – muzyczno-kulinarna impreza, która w tym roku odbywa się po raz pierwszy  - 18 września na plaży Poniatówka w Warszawie.

Kulinarne swawole na plaży

Przez cały dzień na plaży będą dostępne jabłonkowe festiwalowe atrakcje – strefa chilloutu, targ z jabłkowymi (i nie tylko) przysmakami, DJ-ski set. Będzie można również odwiedzić specjalne stanowisko przybliżające ideę #Jabłonek i - między innymi - zapoznać się przedpremierowo z wyjątkową książką „Jabłonki”, poświęconą magii polskich smaków i rytuałów.

Na scenie: Bitamina i Afromental

Wieczorem na uczestników festiwalu czekają koncerty i pokazy teatralne – w części muzycznej wystąpią zespoły Bitamina i Afromental. To właśnie Bitamina wykonała utwór promujący tegoroczną odsłonę #Jabłonek – cover szlagieru „Niech no tylko zakwitną jabłonie” w nowej, intrygującej aranżacji.

Wyjątkowości koncertom doda specjalne widowisko teatralne opowiadające legendę Jabłonek oraz zapalenie ognistego słońca na Wiśle, wieńczące nadwiślańskie świętowanie.

Baw się, swawól, smakuj, ciesz się – świętuj z nami czas Jabłonek

Festiwal Jabłonki Swawole towarzyszy kampanii promującej markę Polska poprzez symbol jabłka. Organizatorzy zachęcają do świętowania Jabłonek na różne sposoby – listę jabłkowych wydarzeń można śledzić na interaktywnej mapie swawoli. Wstęp na festiwal 18 września jest wolny - dodatkowo, możliwe jest również pobranie jednego z 1000 kodów QR, w ramach którego otrzymamy pamiątkową opaskę oraz cydr lub sok jabłkowy. Kody dostępne są na: https://going.pl/jablonki2021.

Fundacja State of Poland została powołana w 2019 r., by przedstawiać nasz kraj w nowym, inspirującym i oryginalnym kontekście trafiającym do serc społeczności międzynarodowej – jako miejsce atrakcyjne, stymulujące, z własnym jasno zdefiniowanym i unikalnym charakterem. Chcąc utrwalić obraz Polski innowacyjnej i przodującej w wielu dziedzinach, koncentrujemy się głównie na obszarze ekonomicznym i gospodarczym.

Siedziba Fundacji mieści się w Warszawie. Wśród zrealizowanych przez State of Poland projektów znajduje się m.in. kampania edukacyjna Niepospolita, kampania informacyjna Tax Solidarity oraz szereg działań on-line o charakterze wizerunkowym.